התנדבות – מהן הדרכים להתנדב והיכן ניתן למצוא התנדבויות?

התנדבות, הינה אחד הדברים החשובים ביותר בחיינו. כולנו עסוקים בחיי היומיום שלנו בעיקר בעצמנו, בעבודה שלנו, בילדים שלנו, בבריאות שלנו, בכל מה שנוגע אלינו ופחות במה שנוגע לאחר. התנדבות, היא הדרך לתרום מעצמנו למען האחר.

חיי היומיום שלנו הם עמוסים מאד. משימת השילוב בין קריירה עמוסה, הורות תובענית, זוגיות, בריאות, פעילות גופנית וכל מה שנוגע לחיים שלנו, היא לא תמיד פשוטה, שלא לומר, לרוב – מסובכת. עם זאת, לא נראה כי יש ברירה אלא להצליח לשלב בין כל המשימות והתחומים בחיים.

לרובנו, לא ממש נותר מקום בלב או בראש להתנדבות. אנו מרוכזים בעצמנו ובצרכים שלנו ושל האנשים הקרובים אלינו ואלו שנמצאים בטיפולנו, וקשה לפנות מקום לאחר.

עם זאת, התנדבות הינה אחת העסקאות הכי משתלמות שתוכלו לעשות. מדובר ברגעים בהם אנו שמים את צורכיהם של אנשים אחרים, לרוב זרים לנו, בראש מעיינינו, גם אם זה לשעה בודדה או למספר שעות בודדות. ולמרות זאת, בהתנדבות יש המון ערך עבורנו. 


 

אנשים רבים, אשר מתנדבים אחת לתקופה או לחילופין כאלו אשר נוהגים לעשות זאת באופן קבוע, מדווחים כי תחושת הסיפוק אשר ממלאה אותם לאחר ביצוע ההתנדבות, היא אדירה.

עבורם, הנתינה לאחר מתגמדת למול התחושות שהם זוכים להן עם סיום הפעילות. מדובר בתחושות שהן בסך הכל הגיוניות בהתחשב בעובדה שבחיי היומיום שלנו אנו לרוב מאד מרוכזים בעצמנו ובקרובים לנו.

העמותות השונות הפועלות ברחבי המדינה, מציעות לכל אדם אשר מעוניין לבצע התנדבות, כל מיני אפשרויות.

התנדבות עשויה להתקיים עם קשישים, ניצולי שואה, אנשים בעלי הפרעות רגשות ונפשיות, ילדים ובני נוער המצויים במצבי סיכון, בעלי חיים, נשים במעגלי זנות ועוד.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה עושים מתקשרים מומלצים?

מורה פרטי לgmat

כל הסיבות לבחור PVC לרצפה