מהי תרומה לנזקקים?

 תרומה לנזקקים היא דרך טובה לעזור לאנשים אחרים. באמצעות תרומה מן הסוג הזה אפשר לשפר את איכות החיים של גברים ונשים בטווח רחב של גילאים, לסייע להם באופן פרקטי או לתת להם עוד כלים לצאת ולהיחלץ מתוך מצבי מצוקה. יתרה על כך, התרומה היא דרך מעולה להיחשף לקשיים של מגזרים אחרים ולשפר את הסולידריות בחברה. אז אם יוצאים מתוך נקודת הנחה שאלו מטרות ששווה לעבוד קשה בשבילן, מבינים טוב יותר את היתרון של תרומות כאלה.

מצד שני, יש דרכים שונות להגדיר תרומה לנזקקים ולבדוק באיזה אופן היא עולה בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד ועם המטרות שאותן רוצים להשיג. אפשרות אחת היא להגדיר תרומה לנזקקים רק במובן המוחשי ולמדוד למשל תרומות של כסף, העברת מוצרי מזון, אספקת מוצרי חימום לחסרי בית וכן הלאה. מנגד, אפשרות אחרת תהיה לחשב תחת תרומה לנזקקים גם שעות התנדבות ופעולות שאין להן ביטוי מוחשי.


 

כל אחד ואחת והתרומה שלהם

המסקנה היא שלא כדאי להתייחס אל תרומה לנזקקים כמקשה אחת. אם מבינים שמדובר על נושא מורכב שיכולים להיות לו מספר היבטים, קל יותר להתחבר אל הנקודה שבה מרגישים שזו הפעולה הנכונה ביותר. זה למשל מה שקורה כאשר כל אחד או אחת מוצאים את התרומה שלהם, מביאים בחשבון את האופן שבו היא משפיעה על איכות החיים שלהם וגם מייצרים ערך מוסף.

רק אם מי שמעביר תרומות לנזקקים גם מרגיש את תחושת הסיפוק, ניתן יהיה להגדיל את ההיצע שלהן ולעזור ליותר אנשים. עזרה כזו לאנשים אחרים על בסיס תרומות היא לא מובנת מאליה, בעיקר כי ההגדרות דינאמיות ואין להן מאפיין משותף אחד או קבוע.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה עושים מתקשרים מומלצים?

מורה פרטי לgmat

כל הסיבות לבחור PVC לרצפה